joi, 31 ianuarie 2008

The ex-president of Romania, Ion Iliescu dances at the radio station

The ex-president Ion „Hey you, animal!” Iliescu dances a song plaid by the ex-Stigma member, Claudiu Mirica. Iliescu was invited in the studio of NewsFM Radio station and he danced in the studio at presenter Anca Florea’s invitation. Here you have the link from the video clip on youtube.com, where you can see Iliescu feeling the rhythm next to journalist Anca Florea. video

Ion Iliescu dansează pe piesa lui Mirică

Luaţi de aici linku la videosclipiciul de pe youtube.com unde fostul preşedinte Ion "Măi, Animalule!" Iliescu dansează pe o piesă de-a fostului membru Stigma, Mirică. Iliescu a fost invitat la Radio NewsFM şi a dansat în studio, la invitaţia realizatoarei Anca Florea.

miercuri, 30 ianuarie 2008

Mihai Morar vorbeşte despre blogul meu

Mihai Morar vorbeşte pe blogul său de pe hotnews.ro despre "recenzia" la Hard Rock Cafe făcută de mine blogul. Aveţi aici linkul la postul lui Morar. După cum vedeţi, a luat şi poza de la mine de pe blog.

marți, 29 ianuarie 2008

Iulia Dinu a părăsit trustul Ringier, iar Claudiu Şerban va prelua managementul titlurilor "Capital" şi "Evenimentul zilei"

Claudiu Serban rămâne şi Deputy General Manager.
Comunicatul Ringier

29 ianuarie 2008 - Divizia de publicatii Economic & Reference va fi condusa de Claudiu Serban, Deputy General Manager. Dragos Varsandan este promovat in functia de Director Executiv, Divizia Magazines. Divizia Services (Distributie, IT, Online, Productie si TV Cooperation) va fi condusa in mod direct de catre Directorul General al companiei. Diviziile Boulevard si Free vor fi reunite si in mod formal intr-o singura divizie – Boulevard & Free Division, sub conducerea lui Lucian Romascanu, in calitate de Director Executiv.
Dupa 10 ani de experienta in pozitii de top, Iulia Dinu, Director Executiv al Diviziei Economic & Reference, a decis sa faca o pauza in cariera sa corporatista pentru a dedica mai mult timp si atentie proiectelor personale. Ringier Romania ii multumeste calduros Iuliei Dinu pentru contributia sa in cadrul companiei pe parcursul intregului mandat.
Claudiu Serban va prelua managementul titlurilor Capital si Evenimentul zilei, renuntand la toate responsabilitatile sale actuale pentru a se concentra exclusiv pe dezvoltarea acestor doua brand-uri reprezentative pentru Ringier Romania. In acelasi timp, Claudiu Serban isi mentine rolul de adjunct al Directorului General, continuand sa ii acorde suport operational acestuia.
Claudiu Serban are o bogata experienta in media. Pe parcursul celor 15 ani in cadrul companiei Ringier, careia i s-a alaturat in 1992, ca membru al echipei editoriale a revistei Capital, Claudiu Serban si-a construit o cariera solida, ocupand functii diferite si extinzandu-si continuu aria de expertiza. Printre pozitiile pe care le-a ocupat se numara: Redactor-Sef Adjunct al cotidianului Libertatea, Project Manager pentru lansarea revistei Unica, Redactor-Sef al revistei TV mania, Redactor-Sef al Gazetei Sporturilor, Director Executiv al Diviziei Magazines. Sub conducerea sa, Divizia Magazines a Ringier Romania a devenit lider de piata in segmentul revistelor, inregistrand cel mai mare numar de copii vandute si cele mai mari venituri. Anul trecut, Claudiu Serban a fost promovat in functia de Director General Adjunct, preluand in acelasi timp si controlul Diviziei Services.
Managementul Diviziei Magazines va fi preluat interimar de catre Dragos Varsandan. Dragos Varsandan s-a alaturat companiei Ringier Romania in 1998, ca editor la revista TV mania. Cariera sa a cunoscut o frumoasa evolutie in cadrul echipei TV mania, pe care a condus-o pana anul trecut, cand a fost promovat in functia de Publisher al departamentului de reviste pentru tineret si ghiduri TV din cadrul diviziei Magazines. Dragos Varsandan si-a dovedit capacitatea de a conduce titluri importante din portofoliul Ringier, asigurand in acelasi timp transferul ghidurilor TV catre grupul german Bauer Verlag.
Divizia Services va fi supervizata in mod direct de catre Directorul General, adica de Marius Hagger, care se alatura echipei din Romania pe 1 martie.
In acelasi timp, cele doua divizii Boulevard si Free vor fi reunite si in mod formal intr-o singura divizie (Boulevard& Free), ce va fi condusa de catre Lucian Romascanu, in calitate de Director Executiv al noii divizii. Aceasta fuziune este o consecinta directa a vanzarii titlului ProSport care forma in trecut, impreuna cu Libertatea, o unitate de business separata. Dorin Chiotea, fost Redactor-Sef al cotidianului ProSport, este numit Special Projects Manager al nou formatei divizii, urmand sa se implice activ in dezvoltarea de proiecte importante atat pentru ziarul Libertatea, cat si pentru Compact.
Alexander Theobald spune:
“Numirea lui Claudiu Serban, cel mai experimentat manager al companiei Ringier, cu rezultate demonstrate pe parcursul unei lungi perioade de timp, la conducerea Evenimentului Zilei si a revistei Capital, ne va permite sa consolidam pozitiile pe care aceste doua publicatii le au pe piata si sa profitam de oportunitatile viitoare. Succesorul meu, Marius Hagger, va acorda mai multa atentie fiecaruia dintre titluri, asigurandu-se ca Ringier Romania, cu un portofoliu de marci foarte solid, va fi in continuare liderul pietei.”

duminică, 27 ianuarie 2008

Rock, Hard Rock Cafe


Sâmbătă seara, Herăstrău, Hard Rock Cafe. My first Hard Rock Cafe. Fain de tot loc. Chiar te simţi altfel decât într-un local autohton. Atmosferă, muzică, amenajare, aerisire. Chiar şi sistemul de ventilaţie este altceva decât în locurile în care se adună stârpiturile locului. Chiar dacă se fuma din plin, nu am simţit asta, şi sunt anti-fumat. Am găsit, totuşi, şi lucruri neplăcute. Serviciile lasă de dorit. Am ajuns la o masă de lângă bar care fusese eliberată de ceva vreme. Era plină de scrum şi de urme de la sticlele care fuseseră înainte pe ea. La bar am aşteptat vreo 10-15 minute să mă bage cineva în seamă. Singurul câştig a fost că mă uitam cum se construiesc coctailurile, dacă ăsta poate fi numit câştig. Preţuri înalte, înalte de tot. La bere strigarea începe de la vreo 7 lei, iar pentru un hamburger te desparţi de 32 de lei. Înţeleg că e un brand şi brandurile costă. Dar veţi vedea maii târziu care e principalul dezavantaj al preţurilor. Revin la subiect. Prefer două pizza la Americanu' (La Scaletta, pentru cunoscători)care, apropo, are cea mai bună pizza din Bucureşti. La final, după ce că nu au preţuri deloc prietenoase, am şi primit rest cu 10 lei mai puţin. Tristeţea cea mai mare cu preţurile astea este că nu o să-şi permită chiar publicul pentru care a fost inventat locul ăsta la origini, adică rockerii şi bikerii. Tot mortăciunile şi stârpiturile care sfidează lumea cu prostul lor gust vor popula locul. Ca să mănânci tre' să aştepţi o oră şi jumătate, în condiţiile îmn care localul nu era populat decât pe jumătate, poate ceva mai mult. În rest, iubitorii de rock şi pe salariul lor se vor simţi super. Există, evident, o scenă cu scule de marcă, Fender guitar, Premiere drums and others. Dinalea pe care cântă legendele rock. Pe pereţi diferite obiecte care au aparţinut legendelor rock şi imagini din concerte. Are şi un Hard Rock Shop cu haine şi obiecte promoţionale, toate branduite, evident. Am văzut un cadou super pentru copilul unor prieteni, dar nu spun mai mult :) Cu bune şi rele, este un loc care trebuie vizitat şi trăit. ROCK.

sâmbătă, 26 ianuarie 2008

Reclamă super la The Mail on Sunday

Puneţi mâna de priviţi o reclamă super la publicaţia The Mail on Sunday.

miercuri, 23 ianuarie 2008

Voicuelscu bagă 3,2 milioane de euro în trei posturi TV pe nişele sport, muzică şi business

Familia Voiculescu, deţinătoarea trustului media Intact, investeşte peste 3,2 milioane de euro, prin firma Camina Trust SRL, în trei posturi de televiziune cu transmisie prin satelit, pe nişele sport (Arenna TV), muzică (Top TV), şi afaceri (Business TV).
Valoarea investiţiei depăşeşte 3,2 milioane de euro, "asiguraţi în întregime din sursele financiare proprii ale societăţii", potrivit dosarului de licenţiere depus la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). Conform aceleiaşi surse, "din cele 3,2 milioane de euro, 970.000 sunt investite în echipamente tehnice, 160.000 de euro în grupuri de montaj, iar 2 milioane de euro vor fi investite pentru asigurarea transmisiilor şi filmărilor exterioare".
Arenna TV, care merge pe nişa sport, va fi o televiziune de sport care va difuza 97% producţie proprie şi restul de 3% producţii audiovizuale ale altor producători.
Top TV, specializată pe muzică, va difuza 93% producţii proprii şi 7% programe ale altor producători.
Business TV va difuza programe economice, de afaceri, servicii şi IT&C şi va prezenta în proporţie de 98% producţie proprie şi 2% producţii de la alţii.
Solicitarea societăţii Camina Trust SRL pentru trei licenţe de transmisie prin satelit va fi discutată de Consiliul Naţional al Audiovizualului în şedinţa de joi.
Acţionarii societăţii Camina Trust SRL sunt Grupul Industrial Voiculescu şi Compania SA (56%), Sangold (OMI) Distribution SA (14%), Mutual Invest SRL (10%) şi Crescent Comercial and Maritime Cyprus LTD (20%).

luni, 21 ianuarie 2008

Un prompter pentru fiecare

Am găsit la Iulian Comanescu pe blog ceva interesant, drept pentru care dau link la un site-prompter. Ca să-şi exerseze fiecare talentele de Andreea Esca. Dincolo de glumă, cred că este foarte util pentru studenţii la jurnalism, pentru cei care ţin discursuri, pentru cei care lucrează în televiziune şi, de ce nu, pentru profesori. Este simplu de folosit şi amuzant. Scrieţi textul şi apare pe monitor ca pe un prompter. Daţi forward ca să curgă textul. Have fân (sună mai fain decât fun).

Bon Jovi vin la Bucureşti

Pe lângă artişti precum Kylie Minogue, Lenny Kravitz şi Iron Maiden, Bucureştiul este foarte aproape să mai găzduiască un mare eveniment: concertul Bon Jovi. Cei de la Emag!c Entertainment sunt în discuţii, contractul nu s-a semnat încă, dar este foarte posibil să se întâmple. Concertul va fi, cel mai probabil, în septembrie şi va însemna cea mai mare producţie de anul acesta din .ro. Deocamdată nu se ştie care din marii sponsori de evenimente se va implica, dar e probabil să fie vorba de firma aia de telefonie la purtător care se scrie cu roşu. Aveţi aici un link la una din cele mai celebre piese ale trupei, "Blaze of Glory".

sâmbătă, 19 ianuarie 2008

Nene CeTePeule, te rugăm noi, catindează

Aripa jurnalistică din Clubul Român de Presă s-a adunat sâmbătă ca să-şi voteze căpetenia. Deşi a alergat singur, preşedintele interimar, TVR-istul Cezar Ion, era să nu iasă primul. Până la urmă, cu toate prostiile pe care le-a spus şi cu toate stângăciile comise în comunicarea mesajului către electorat, a fost ales. Pe d ealtă parte, cred că Cezar merita asta, deoarece a făcut multe pentru organizarea AJR. Partea interesantă însă s-a întâmplat la alegerea membrilor Comitetului Director. Deşi a anunţat cu mult timp în urmă că nu mai vrea nicio funcţie de conducere, titanul presei româneşti, CTP, nu a avut de ales şi a ajuns membru în CD. Comic este cum a ajuns catindat fără voia sa. Mai mulţi jurnalişti din AJR, printre care Cătălin Tolontan şi Oana Dobre (de la EvZ), cu lacrimi în colţu' ochiului, l-au rugat, aproape implorat, să candideze pentru un loc în CD. De data asta, CTP-ul chiar părea sincer când a spus că nu mai vrea nicio funcţie, dar tot s-a lăsat înduplecat şi a fost votat de 40 din cei 41 de membri cu drept de vot. Deh, ziariştii vor să se folosească de brandul CTP. Cred că se prefigurează un mic clan în breasla presarilor, format din cei trei (Tolo, Dobre şi CTP), şi alţi câţiva pe lângă. Drept dovadă, Oana Dobre l-a propus pe Tolontan la şefia AJR, dar Tolo a susţinut, cel puţin până vineri seara, că nu ştia cine l-a propus. A, şi ca meniul să fie complet, CTP-ul a propus-o pe Oana în nu mai ştiu ce comisie de pe acolo. Mă rog, om vedea ce se mai întâmplă în complicata lume a presarilor.

vineri, 18 ianuarie 2008

Noi acuze de cenzură în televiziunea publică

Aşa cum ne-am obişnuit, în TVR se naşte câte un scandal la trei luni (amintiţi-vă de scandalul casetei cu ministrul acuzat că a luat şpagă, oprite de la difuzare de preşedintele-director general al SRTv, Alexandru Sassu). Public în forma needitată cele două sesizări depuse de reporterii Camelia Moise şi Raluca Rogojină, miercuri, respectiv vineri, la Comisia de Etică şi Arbitraj din televiziunea publică.

Memoriu
In atentia Serviciului Comunicare Interna din cadrul SRTV
Ma numesc Camelia Moise si sunt reporter in cadrul emisiunilor « Reflector » (difuzata in fiecare miercuri incepand cu orele 20.45) si « Cu ochii’n 4 » (difuzata de luni pana vineri, incepand cu orele 19.45),
Unele evenimente petrecute in ultima saptamana ma indreptatesc sa ma adresez Serviciului Comunicare Interna din cadrul SRTV, in speranta indreptarii unei situatii pe care o socotesc injusta.
Concret este vorba despre blocarea difuzarii reportajului meu de investigatie despre afacerile cu terenuri publice derulate pe raza primariei Mangalia, condusa de primarul Zanfir Iorgus, memebru PD.
Reportajul a fost oprit de la difuzare in data de 09. 01. 2008. Pana la acesta data nu mi s-au prezentat oficial motivele care au stat la baza acestei decizii. Precizez ca am predat caseta cu emisiunea la sfarsitul postprocesarii, la 19.30 producatorului, si de atunci nu am mai intrat in posesia ei.
Conform Regulamentului de Organizare si Functionare al SRTV, art. 4, art.5 Capitol V.6., as dori sa va aduc la cunostinta date si indicii concrete.
In momentul realizarii interviului pentru cele doua anchete jurnalistice (prima difuzata in data de 14 noiembrie 2007, sub titlul „Taiati-o din padure!”, in cadrul emisiunii „Reflector”, a doua oprita de la difuzare), primarul Mangaliei, Zanfir Iorgus (PD), a incercat sa ma intimideze.
De asemenea, as dori sa mentionez ca in procesul jurnalistic de documentare ce vizeaza un subiect de interes public, am respectat regulile privind dreptul la opinie al tuturor partilor implicate.
De altfel, am adus la cunostinta Presedintelui Director General al SRTV, domnului Alexandru Sassu, toate argumentele care arata ca reclamatia depusa de catre primarul Iorgus la SRTV, este lipsita de temei, obiectivitate si are caracter de intimidare.
Informatiile au fost asumate ca atare si de catre domnul Paul Soloc, producatorul emisiunii „Reflector”, caruia i-am expus in extenso toata problematica.
Ideile expuse in reportajul care a fost oprit de la difuzare sunt urmatoarele: defrisarile din padurea Comorova, modul in care au fost vandute terenurile din curtea spitalului Municipal Mangalia, beneficiarii acestor licitatii, dar si unele achizitii pe bani publici.
Precizez ca domnul primar Zanfir Iorgus nu a raspuns unei noi invitatii la o discutie pe care echipa i-a adresat-o vineri, 30.11.2007.
In luna decembrie a anului trecut am avut concediul de odihna, astfel incat partea a doua a investigatiei realizate in Mangalia a fost programata de producatorul emisiunii pentru data de 9 ianuarie 2008. Sumarul acestei editii a fost trimis inca de la jumatatea lunii trecute. Primele ture de montaj alocate emisiunii au fost cele din ziua de luni 7 ianuarie si ziua de marti 8 ianuarie. Precizez ca nu am terminat montajul in cele doua ture alocate, astfel incat am cerut o parte si din spatiul colegilor de la emisiunea „Cu ochii’n 4”. Din acest motiv si spatiul pentru PPS a fost amanat pentru ziua de miercuri, intre orele 15.00 si 17.00.
Din motive tehnice (de care nu sunt responsabila), PPS-ul a fost gata la ora 19.30. In ziua de miercuri am fost anuntata ca aceasta ancheta nu intra in emisie pana nu este vizionata de cineva de la Cabinetul Presedintelui Director General, si ca acesta este motivul pentru care pe post va intra o emisiune in reluare.
Am asteptat ca emisia mea sa fie vizionata de cine intentiona sa se convinga de produsul meu jurnalistic, insa acest lucru nu s-a intamplat (dupa stiinta mea) nici pana acum.
Producatorul emisiunii m-a informat ca domnul Presedinte Director General, Alexandru Sassu si-a exprimat ingrijorarea in ceea ce priveste faptul ca noi, reporterii, putem sa fim victimele colaterale ale unor lupte electorale locale si, nefiind avizati, putem face in mod involuntar servicii sau deservicii uneia dintre parti.
Precizez ca am respectat intocmai art. 5 , art. 6, art. 9, art. 10, art. 12, art. 13 si art. 15, Capitolul II din Statutul Ziaristului din SRTV
Doresc sa mai precizez ca, daca in prima parte a investigatiei mele am apelat la doi consilieri locali, pentru cea de-a doua parte am renuntat sa il mai invit pe unul dintre cei doi (domnul Ioan Minca, despre care am aflat ca este intr-o relatie „incordata” cu primarul Zanfir Iorgus), si am apelat la alti trei consilieri.
Nu pot fi acuzata de faptul ca am intrat cu buna stiinta in mijlocul unei batalii politice locale, din urmatoarele motive: subiectul despre padurea Comorova nu eu l-am gasit, ci producatorul emisiunii. Eu doar l-am socotit demn de atentia emisiunii noastre, iar documetarea despre acest subiect am facut-o eu, documentaristul si producatorul emisiunii. Cautarea mea in arhivele electronice ale ziarelor a fost una minutioasa, si s-a bazat si pe contactele cu ziaristii din presa centrala, care au semnalat in timp lucrurile evocate de noi in ambele episoade. Mentionez ca in ultimii ani au aparut articole despre lucruri pe care si eu le evoc, in „Jurnalul national”, „Romania Libera”, „Hot News”, Gardianul”, „Cotidianul”, s.a.
Ceea ce ma ingrijoreaza si mai mult acum, este aparitia in ziarul „Gandul” de astazi 16 ianuarie 2008, a unui articol referitor la materialul realizat de mine, dar si de colegii de la „Ochiul magic” si „Cu ochii’n 4”.
Referitor la materialul meu sunt mai multe referiri (unele inexacte), insa exista un paragraf, care mi se pare foarte grav (citez): „Nimeni din TVR nu este dispus să discute deschis despre acest caz. O explicaţie „elegantă” pentru dispariţia subită a emisiunii din grilă a fost neterminarea ei în timp util, din pricina unor incidente de ordin tehnic. Astfel stând lucrurile, ediţia-problemă şi-ar aştepta în acest moment, chipurile, rândul la reprogramare”.
Eu am relatat mai sus in ce consta incidentul de ordin tehnic. La randul meu, am asteptat reprogramarea din data de 16 ianuarie. Emisiunea nu va fi difuzata. In aceasta dimineata am sunat o colega, si m-a informat ca a trimis sumarul pentru emisiunea ei, pentru data de 23 ianuarie, ceea ce inseamna ca nici pe 23 ale lunii nu va intra.
Ma adresez Serviciului Comunicare Interna din cadrul SRTV, in speranta lamuririi acestei situatii.
16 ianuarie 2008 Camelia Moise
reporter


Urmează sesizarea depusă vineri de reporterul Raluca Rogojină. Poveştile le aveţi chiar în documentele semnate de cei doi jurnalişti. Nu mă întrebaţi cum am intrat în posesia lor.

In atentia Serviciului Comunicare Interna din cadrul SRTV si a Comisiei de Etica si Arbitraj din cadrul SRTV

Raluca ROGOJINA, reporter in cadrul emisiunilor “Cu ochii’n 4” si “Atunci si Acum” va sesizez in legatura cu articolul aparut in ziua de 17 ianuarie 2008, in cotidianul “Evenimentul Zilei”: “Sassu, cenzor la ”, asupra unei grave erori cauzate din motive pe care urmeaza sa le stabiliti dumneavoastra.
Intoarsa dintr-o delegatie efectuata la “Rafo” Onesti in vederea realizarii unui reportaj pentru emisiunea “Atunci si Acum”, m-a surprins sa-mi regasesc numele intr-un cotidian central, in cadrul unui articol incomod, legat de una dintre anchetele realizate pentru cea de-a doua emisiune pentru care lucrez: “Cu ochii’n 4”. Am citit materialul astepand un punct de vedere oficial si competent din partea institutiei in slujba careia ma aflu. Raspunsul venit din partea Biroului de Presa al TVR a fost urmatorul:

“Materialul referitor la Spitalul de Boli Dermato-Venerice din Brasov nu a fost programat pentru a fi difuzat, pentru ca acesta nu este inca finalizat.
Documentarea anchetei nu este in acest moment completa. Unele informatii nu sunt verificate din toate sursele. In consecinta, se lucreaza in continuare la acest material, filmarile continua, urmand ca apoi sa fie programat pentru a fi difuzat”.

Marturisesc ca nu cunosc cui anume din interiorul TVR s-a adresat Biroul de Presa pentru furnizarea acestor “lamuriri”, dar pot sa afirm, cu toata responsabilitatea, ca sunt total eronate.
Prima greseala majora: materialul cu privire la Spitalul de Boli Dermato-Venerice din Brasov A FOST DIFUZAT pe post in ziua de 10 ianuarie 2008, acest lucru fiind usor de verificat inclusiv printr-o simpla consultare a site-ului TVR unde, in cadrul inregistrarilor “Cu ochii’n 4”, se poate lesne gasi editia cu pricina la data mai sus mentionata: 10 ianuarie 2008! In raspunsul dat de catre TVR ziarului “Evenimentul Zilei”, se mentioneaza clar: nu a fost programat pentru a fi difuzat. Avand in vedere ca emisiunea este stocata pe un site public, accesibil oricui, inclusiv presei, faptul ca reprezentantii TVR afirma ca materialul cu pricina NU A FOST DIFUZAT, pune Biroul de Presa intr-o situatie cel putin ridicola, iar pe mine, ca semnatar al anchetei, in calitate de realizator, in postura ingrata de a reaminti superiorilor, materialele asupra carora si-au pus viza si cele asupra carora, nu. Mentionez ca ancheta care era programata pentru difuzare in ziua de 11 ianuarie 2008 are ca subiect Spitalul MARZESCU din Brasov. Acesta din urma A FOST FINALIZAT inca din data de 8 ianuarie 2008. Raspunsul TVR este din nou, in total dezacord cu realitatea: “Materialul…nu este inca finalizat”. Mentionez ca materialul a fost filmat in luna noiembrie 2007, fiind programat pentru difuzarea pe post la inceputul lunii ianuarie.
Un alt punct: “Documentarea anchetei nu este in acest moment completa”. Mentionez ca sunt in posesia tuturor documentelor cu privire la cele doua cazuri: Spitalul de Boli Dermato-Venerice si Spitalul Marzescu si am fost in posesia lor inca din luna noiembrie. Dosarele ample pe care le detin si care demonstreaza in totalitate moralitatea, veridicitatea si echidistanta materialelor media realizate pentru TVR sunt alcatuite din documente oficiale gen: extras de carte funciara, actiuni de trimitere in instanta, caiete de sarcini pentru organizarea de licitatii, avize, evaluari etc. Specific ca va pot pune oricand la dispozitie documentatia care mi-a folosit in derularea acestor investigatii, documentatie care ma indrituieste sa afirm ca, din punct de vedere profesional nu am a-mi reprosa nimic cu privire la realizarea acestor materiale, cu atat mai putin sa afirm cum ca: “documentarea anchetei nu este in acest moment completa”. Legat de sursele folosite pentru realizarea acestor anchete, mentionez ca: ideea materialului a pornit de la nenumaratele semnale de alarma venite din partea presei brasovene care sesiza ilegalitatea demersurilor interprinse de Consiliul Judetean Brasov, reprezentat de domnul Aristotel Cancescu cu privire la punerea in vanzare a doua spitale brasovene(cele puse in discutie in cele doua anchete), precum si intentia de a scoate la vanzare si altele, existand in acest sens o hotarare a Consiliului Judetean, hotarare pe care v-o pot pune oricand la dispozitie. Un element care m-a determinat sa-mi urmez si mai mult demersul investigativ este urmatorul: presa locala numea de foarte multa vreme Consiliul Judetean Brasov drept “agentia imobiliara Consiliul Judetean Brasov”, pentru a ilustra nenumaratele tranzactii imobiliare realizate la nivel local.
In cazul celor doua spitale, pe langa latura umana, morala-a pune in vanzare niste institutii sanitare centrale destinate oamenilor-intereseaza natura juridica a demersului: este legal sau nu? Mentionez ca in ambele cazuri exista mari probleme din punct de vedere legislativ: la Spitalul de Boli Dermato-Venerice, in momentul scoaterii lui la licitatie de catre Consiliul Judetean, la Tribunalul Brasov era deja intentat un proces cu privire la revendicarea acestui imobil de catre Biserica Evanghelica. Referitor la acest aspect, reprezentantul Consiliului Judetean, Aristotel Cancescu sustine ca nu era de datoria dumnealui sa consulte Cartea Funciara inainte de organizarea licitatiei (aspect care poate fi contrazis chiar si de un jurist incepator). Un argument in plus pentru sustinerea demersului meu jurnalistic: la aceasta ora, castigatorul licitatiei, cumparatorul imobilului care adaposteste Spitalul de Boli Dermato-Venerice, domnul Marius Crivnotenco a intentat un proces Consiliului Judetean Brasov, reprezentat de domnul Aristotel Cancescu, pe motiv ca a ascuns participantilor la licitatie situatia juridica a imobilului pus in vanzare.
Cu privire la cel de-al doilea material privind Spitalul Marzescu din Brasov, material de asemenea finalizat, programat pentru emisie pentru data de 11 ianuarie 2008, dar oprit de la difuzare, datele sunt asemanatoare: Consiliul Judetean Brasov intocmeste caietul de sarcini pentru scoaterea la licitatie, face toate demersurile, omitand ca in actul de donatie facut de catre primarul Brasovului in anul 1942 se specifica clar ca Spitalul Marzescu ramane in proprietatea Casei de Asigurari si in administrarea Consiliul Judetean, atata timp cat nu se schimba destinatia imobilului. La momentul de fata, exista un proces pe rol la Tribunalul Brasov, proces care urmeaza sa stabileasca proprietarul de drept al imobilului, spitalul fiind disputat in acest moment intre Consiliul Judetean Brasov si Primaria Brasov.
Subliniez inca o data: documentarea, filmarile, montajul au fost finalizate in cazul ambelor materiale cu mult inainte de difuzarea lor pe post (4 decembrie 2007, respectiv 8 ianuarie 2008), fapt pentru care imi este imposibil sa inteleg motivatia pentru care toate datele oferite de Biroul de presa al TVR cu privire la anchetele referitoare la cele doua spitale sunt totalmente eronate.
In acest sens, solicit o lamurire oficiala din partea Serviciului Comunicare al TVR in care sa se mentioneze motivele pentru care s-a recurs la informarea gresita a presei cu privire la cele doua reportaje. Consider ca in raspunsul oferit de institutia careia mi-am oferit serviciile si pentru care am realizat cele doua anchete sunt puse la indoiala calitatile mele profesionale. Motivele, nerespectarea dead-line-ului precum si lipsa unei documentari complete, sunt complet eronate si usor demonstrabile. Mai mult decat atat, motivele prezentate de catre Biroul de Presa nu mi-au fost niciodata imputate sau puse in vedere de catre persoanele indreptatite pe linie ierarhica sa faca acest lucru. Subliniez ca Biroul de presa al TVR ofera altor institutii media, motivatii pentru care NU A FOST dat un material pe post, atata timp cat acel reportaj CHIAR A FOST DAT PE POST.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, vreau sa sesizez nedifuzarea anchetei cu privire la Spitalul Marzescu, care era programata pentru data de 11 ianuarie 2008. Producatoarea emisiunii “Cu ochii’n 4”, Alina Amza m-a informat ca domnul Presedinte-Director General, Alexandru Sassu si-a dat in cele din urma (ieri, 16 ianuarie) acordul pentru difuzarea materialului pe post, la o data ulterioara.
Mentionez ca in data de 11 ianuarie, la o zi dupa difuzarea pe post a anchetei despre Spitalul de Boli Dermato-Venerice, respectiv in ziua in care ar fi trebuit sa se difuzeze cel de-al doilea reportaj, cu privire la Spitalul Marzescu, domnul Presedinte Director General a convocat o sedinta cu producatorii celor trei emisiuni de ancheta difuzate pe TVR 1. Dupa finalizarea sedintei, producatoarea emisiunii “Cu ochii’n 4”, Alina Amza m-a informat ca domnul Presedinte Director General, Alexandru Sassu si-a exprimat ingrijorarea in ceea ce priveste faptul ca noi, reporterii, putem sa fim victimele colaterale ale unor lupte politice si, nefiind avizati, putem fi indusi in eroare si determinati sa acordam credit unei parti sau alteia.
In ceea ce priveste propriile-mi demersuri jurnalistice, mentionez ca natura subiectelor abordate nu-mi permitea o simpla consultare a cetatenilor simpli, neutri din punct de vedere politic. Am respectat normele profesionale si deontologice, intervievan toate partile implicate:
vanzatorul, respectiv Consiliul Judetean Brasov reprezentat de domnul Aristotel Cancescu, membru PNL,
juristul Danut Bancila-director D.J.A.P.L. si reprezentant al domnului Cancescu in instanta
3. primarul orasului Brasov, George Scripcaru, membru PD
4. juristul Lidia Stanculescu, director executiv D.J.A.P.L. si reprezentant in instanta al domnului Scripcaru
5. dr. Aurel Ionel-seful Comisiei de Sanatate din cadrul Consiliului Judetean Brasov si membru PNL
6. Nicolae Vlad Popa-jurist si senator PD-L.
Producatoarea emisiunii, Alina Amza, mi-a adus la cunostinta faptul ca referitor la acest material, observatiile domnului Presedinte Director-General au fost legate de un sigur aspect: Nicolae Vlad Popa a fost titrat doar in calitate de jurist, nu si de senator PD-L, acest lucru inducand telespectatorul in eroare, publicul nerealizand faptul ca domnii Cancescu si Vlad Popa sunt angajati intr-o lupta politica. As considera fireasca observatia domnului Presedinte-Director General atata timp cat si in cazul domnului Aristotel Cancescu, si in cazul domnului George Scripcaru si in general a tuturor participantilor, li s-ar scrie pe burtiera, pe langa nume si functie, si apartenenta politica. Legislatia audio-vizuala nu prevede acest amendament nici macar in perioada de campanie electorala. Din punctul de vedere al demersului jurnalistic, mentionarea apartenentei politice nu schimba cu nimic datele anchetei. Telespectatorii sunt mai putin interesati sa urmareasca apartenenta politica a intervievatilor-autoritati, cat deciziile luate de acestia si implicatiile acestor decizii asupra societatii in care traim cu totii.
Materialul privind Spitalul Marzescu a fost oprit de la difuzare in ziua de 11 ianuarie 2008. In data de 15 ianuarie 2008, domnul Aristotel Cancescu a trimis catre domnul Presedinte-Director General un „Protest” cu privire la reportajul difuzat pe post in ziua de 10 ianuarie. Va atasez pentru edificare atat protestul domnului Cancescu, cat si raspunsul semnat de colega mea, producatoarea emisiunii „Cu ochii’n 4”, Alina Amza. Protestul aduce grave acuze la adresa materialului jurnalistic, acuze total nejustificate, tendentioase si lipsite de fundament, punandu-se sub semnul intrebarii inclusiv „bunul-simt”(?!) al reporterului care a interprins demersul jurnalistic. Institutia Consiliul Judetean, prin reprezentantii sai a facut evaluari inclusiv asupra calitatii mele umane, aspect care nu consider ca trebuie sa-si aiba locul intr-un protest care face adresa la un material audio-vizual. Cu toate acestea, documentul denigrator a fost facut public in interiorul institutiei, dar nu si raspunsul semnat de producatoarea emisiunii „Cu ochii’n 4”, raspuns care demonteaza punct cu punct acuzele venite din partea domnului Cancescu.
Mentionez ca: 1. protestul domnului Aristotel Cancescu facea referire la reportajul care fusese deja pe post in ziua de 10 ianuarie si nu la cel care urma sa intre pe post a doua zi. 2. Ancheta cu privire la Spitalul Marzescu a fost oprita de la difuzare in ziua de 11 ianuarie, iar protestul domnului Cancescu a fost transmis cabinetului domnului Presedinte-Director General in ziua de 15 ianuarie.
Avand in vedere cele mai sus mentionate, solicit:
o infomare oficiala din partea Serviciului Comunicare in care sa se explice motivatia pentru care s-a recurs la dezinformarea opiniei publice cu privire la un material care ar fi trebuit difuzat la TVR, material semnat de mine in calitate de realizator si de Alina Amza, in calitate de producator.
o lamurire cu privire la motivatia care a condus la oprirea de la difuzare a materialului despre Spitalul Marzescu, asa cum fusese programat, in data de 11 ianuarie 2008.
3. Solicit un comunicat public prin care sa se indrepte erorile facute de catre Biroul de Presa al SRTV, erori care au adus prejudicii imaginii mele profesionale, ca jurnalist si realizator in cadrul emisiunii „Cu ochii’n 4”.

Ma adresez atat Serviciului Comunicare Interna din cadrul SRTV, cat si Comisiei de Etica si Arbitraj, in speranta lamuririi acestei situatii.

17 ianuarie 2008 Raluca ROGOJINA,
reporter

miercuri, 16 ianuarie 2008

Nicoleta Savin a părăsit "România liberă"

Nicoleta Savin, fost redactor-şef adjunct la "România liberă", a părăsit ziarul şi presa pentru a se ocupa de firma proprie. Savin rămâne apropiată de presă deoarece are o firmă de monitorizare de presă şi management în presă. Fostul redactor-şef adjunct de la "România liberă" spune că nu a avut neînţelegeri cu cei de la RL, dar şi că ar vrea ca ziariştii să fie respectaţi în .ro şi să poată trăi din meseria asta.

luni, 14 ianuarie 2008

Am trecut mia de views pe flickr!

Iiiihhhhaaaaaaa, am trecut de 1.000 de views la fotografiile postate pe flickr! Vă mulţumesc mult şi sper că aţi dat clik pe fotogtrafii doar pentru că v-au plăcut, nu din alte motive. Există şi un mic clasament, întocmit în funcţie de numărul de vizualizări. Pe locurile 1-2 sunt două fotografii, cea cu banca, preluată şi de un site de fotografie internaţional, şi cea cu "Rolandezu'", căţelul unei bune prietene. Ambele au câte 23 de vizualizări. Pe locul al treilea este cea cu suporterul lui Poli urcat pe gard, care are pe fundal un foc de artificii, intitulata "Siluetă", cu 17 vizualizări. Am să fac o reorganizare a imaginilor şi am să mai şterg din cele care nu au obţinut nici măcar un clik. Sunt unele care îmi plac mult, dar care au puţine vizualizări, dovadă că "gusturile nu se discută, se execută...". Promit că de acum înainte voi fi mai selectiv cu imaginile pe care le public pe contul de pe flickr.com. Mă bucur şi pentru că unii dintre voi mi-au solicitat poze să le folosească de desktop background. Nici nu vă imaginaţi ce bucurie mi-a produs asta!
Vă mulţumesc din nou pentru fiecare clik dat şi pentru fiecare cuvânt frumos pe care mi l-aţi transmis pe diferite căi.

duminică, 13 ianuarie 2008

Evenimentul renunţă la subredacţiile din ţară

Evenimentul zilei renunţă la subredacţiile din ţară, Timişoara, Cluj şi Iaşi, informaţie confirmată şi de Tolontan pe blogul său, care mai spune şi că Grigore Cartianu, redactor-şef adjunct, a primit o ofertă foarte bună de la Adevărul. Din surse de la Evz, asta se întâmplă pentru că cineva, nou într-o funcţie de răspundere, vrea să facă reduceri de cheltuieli şi a ales varianta asta. La ora asta e şedinţă la Bucureşti, după care Evz va trimite un comunicat oficial.
LATER EDIT
Informaţia a fost confirmată pentru NewsIn (pentru acces este nevoie de abonament)de Adela Popescu, Communication and PR Manager la Ringier. Explicaţia oficială sună cam aşa: "Previziunile pe termen lung al acestor ediţii nu arată un potenţial de dezvoltare sustenabilă al ediţiilor regionale ale 'Evenimentului Zilei'", a spus Adela Popescu. "Raţiunea care a stat la baza deciziei a fost faptul că nu există un interes pentru ediţiile regionale ale cotidianului, întrucât comunităţile se formează în jurul oraşelor.”

vineri, 11 ianuarie 2008

Cum nu trebuie să arate un comunicat de presă

Nu vreau să dau lecţii de comunicare, nu sunt specialist, dar pot să spun cu certitudine cum nu trebuie să arate un comunicat de presă. De multe ori găsesc informaţia interesantă la finalul comunicatului sau nici măcar acolo. Printre cele câteva comunicate pe care le primesc zilnic pe emailul de serviciu l-am primit şi pe acesta. Pe lângă greşelile de redactare şi aşezare în pagină, textul nu spune nimic. Ia uitaţi aici hal de comunicare:

Adi Bucur, calatorie la capatul lumii !

Adrian Bucur, prezentatorul stirilor Prima TV va lipsi motivat, aproape o luna de pe sticla pentru ca pleaca putin pina la …capatul lumii. Vedeta Prima merge in concediu in America de Sud si va strabate Pampasul si Patagonia, ca sa ajunga intre pinguini, in cel mai sudic oras al Pamintului, Ushuaia. Pe linga Tara de Focluind urma lui Maggelan, prezentatorul TV si-a propus sa ajunga si pe celebra insula a lui Robinson Crusoe . Epopeea incepe de fapt cu Chile, Santiago si Valparaiso, pe malul Pacificului. Apoi, Argentina tara tangoului si Buenos Aires, ¨Parisul¨ Americii de Sud , unde Adrian Bucur vrea sa ia zilnic lectii de tango! Iar dupa Iguassu, cea mai spectaculoasa casacada din lume, vor urma citeva zile de plaja si de Carnaval pe numai putin celebra si luxoasa Ipanema, din Rio de Janiro. Si totul in plina vara, la 38 de grade celsius !


Părerea mea este că acest mod de comunicare face mai mult rău decât bine organizaţiei care îl emite.

joi, 10 ianuarie 2008

Reguli de zbor

Am primit mai înainte ceva super funny pe email şi le împărtăşesc cu voi. Să ne amuzăm împreună.

1. Decolarea e optionala. Aterizarea insa e obligatorie
2. Daca impingi mansa, casele devin mai mari. Daca tragi de mansa, casele se fac mai mici, asta daca nu tragi in continuare pana cand ele devin mari din nou.
3. Zborul nu e periculos. Periculos e sa te prabusesti.
4. E mereu mai bine sa fii aici jos si sa vrei sa fii acolo sus, decat sa fii acolo sus si sa iti doresti sa fi fost aici jos.
5. Singurul caz in care ai prea mult combustibil e atunci cand esti in flacari.
6. Elicea e doar un ventilator mare, montat in fata avionului ca sa il racoreasca pe pilot. Cand se opreste, se poate vedea cum pilotul incepe sa transpire.
7. Cand esti in incurcatura ( si nu stii ce sa faci ) mentine altitudinea. Nimeni nu s-a ciocnit de cer.
8. O aterizare buna e aceea dupa care poti pleca pe picioarele tale. O aterizare excelenta e aceea dupa care se mai poate utiliza si avionul.
9. Invata din greselile altora. Nu o sa traiesti atat de mult incat sa le faci tu pe toate.
10. Poti sa afli daca ai aterizat cu rotile in sus, daca trebuie sa turezi motorul la maxim ca sa ajungi la locul de parcare.
11. Probabilitatea supravietuirii este invers proportionala cu unghiul de sosire. Cu cat unghiul e mai mare, cu atat probabilitatea supravietuirii e mai mica si invers.
12. Niciodata sa nu lasi un avion sa te duca undeva unde mintea ta nu a fost cu cinci minute inainte.
13. Stati afara din nori. Linia argintie de care se tot vorbeste poate fi un alt avion care vine din sens opus. Surse demne de incredere relateaza ca muntii obisnuiesc si ei sa se ascunda in nori.
14. Incearca mereu sa mentii semnul egal intre numarul de decolari si numarul de aterizari.
15. Pentru a executa o aterizare lina, exista trei reguli simple. Din nefericire nu le stie nimeni.
16. Ca incepator, incepi cu un sac mare plin de noroc si un sac mare gol de experienta. Smecheria este sa umpli sacul de experienta inainte sa ti se goleasca sacul cu noroc.
17. Elicopterele nu pot sa zboare, dar sunt asa de urate incat pamantul le respinge.
18. Daca tot ce poti vedea prin hublou este pamantul care se invarte si tot ce poti auzi sunt strigatele de disperare ale pasagerilor, inseamna ca lucrurile nu sunt tocmai cum ar trebui sa fie.
19. In lupta continua dintre obiectele facute din aluminiu ce se avanta in jos cu sute de Km pe ora si pamantul ce se avanta in sus cu zero Km pe ora, pamantul inca mai trebuie invins.
20. Gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
21. Aminteste-ti ca forta gravitationala nu e doar o idee buna, e o lege. Si nu se refera doar la mere.


Sunt 21 de reguli de care e bine să ţii cont când zbori, să recunoaştem.

sâmbătă, 5 ianuarie 2008

Nu sunaţi, ies eu din când în când


Cam aşa arată uşa unor vecini cam deraiaţi mintali şi cu scurt-circuite pe la intelect. Coana Zgârciu îi cam dă în gură lu' ăla micu' de pretinde că e bărba-su. Vorba bancului: nu sunaţi, ieşim noi din când în când.

joi, 3 ianuarie 2008

Cel mai penibil mesaj de sărbători

Acum, că sărbătorile tind să devină amintire, vă invit să reproduceţi cel mai penibil SMS pe care l-aţi primit de Crăciun sau de Anul Nou. Hai, nu se poate să nu fi primit tristeţi dinalea care încep cu "bradul împodobit", "colindul de Crăciun" sau "cozonacii din cuptor", prieteni care îţi vorbesc la persoana a III-a plural. Hai să vedem fiecare câte mass-uri a primit. Pe mine mă deranjează când primesc mass-uri de la prieteni, nu de la cunoscuţi. Pe cunoscuţi îi iert dacă îmi trimit un mesaj pe care l-au primit de la nu ştiu cine şi pe care l-au mai trimis altor zeci de cunoscuţi, dar cu prietenii lucrurile stau diferit. Prefer să nu îmi trimită niciun mesaj sau să îmi spună ceva simplu: La mulţi Ani, decât să îmi dea un mass.

miercuri, 2 ianuarie 2008

Ce aţi schimba la 2007?

Acum, că 2007 e doar amintiri şi bănuiesc că v-aţi trezit din beţia de Revelion, vă provoc la puţină meditaţie. Vă invit pe toţi să spuneţi ce v-a plăcut şi ce aţi schimba la 2007, dacă aţi avea puterea asta. Sigur că este doar o joacă, 2007 a fost, a trecut. Nu mai putem schimba nimic, dar putem să ne imaginăm că avem puterea asta. Aşadar, ce aţi schimba la 2007, ce aţi face altfel?
Am să vă încurajez începând cu mine: am avut un 2007 ciudat, cam în stilul gemenilor. A fost o primă jumătate de vis, frumoasă, cu nişte trăiri de care nu mă credeam capabil. Din păcate asta s-a terminat pe la jumătatea anului şi am revenit cu picioarele pe pământ. Spre finalul lui cred că s-au mai îndreptat lucrurile. Vom vedea asta pe parcursul lui 2008. Să vedem dacă 2008 va avea puterea să se ia la trântă cu 2007. În ceea ce priveşte viaţa profesională, lucrurile au fost mult mai echilibrate. Au fost suişuri şi coborâşuri, dar nici pe departe atât de mari. Tot în 2007 am reuit să-mi împlinesc mai multe visuri. Unele importante, altele mai puţin. Mi-am luat aparatul foto la care am tânjit. Am visat multă vreme la asta, acum e realitate, iar cu rezultatele achiziţiei vă stresez periodic, atunci când vă dau link la contul meu de pe flickr.com. Cam atât despre mine. Acum e rândul vostru.

Fotografie nouă pe flickr.com

Halou şi La mulţi ani! Am pus câteva fotografii pe flickr şi vă invit să le vizualizaţi şi, dacă vă simţiţi inspiraţi, comentaţi.

marți, 1 ianuarie 2008

Bagă cardu', dă milionu'

Există un magazin, dinăla trist de tot, de cartier, pe lumea asta, în care dacă vrei să plăteşti cu cardu' tre să iei de cel puţin o sută de lei. Altfel nu se poate. Nu intră cardu în aparat la doamna... vânzătoare, desigur. Am vrut şi noi să luăm un Kinley la 2L, că merge cu gin. Era înainte de Revel, la un magazin dinăsta trist, de la Marean din parohie, dar nu s-a putut. La întrebarea dacă putem plăti cu cardu doar o sticlă de suc, vânzătoarea ne-a spus că numai dacă luăm de "cel puţin un milion". Pam-pam. Se pare că Marean a instituit legi bancare numai pentru sectoru pe care-l guvernează. Probabil că din banii de pe card trebuie să dea 10% la primaru "care este". Eu mă întreb dacă autorităţile financiare nu ar vrea să ştie care e magazinul.