duminică, 9 decembrie 2007

Am ascultat un Stradivarius

Aseară am avut marea plăcere să merg la un concert susţinut de Alexandru Tomescu pe vioara Stradivarius - Elder Voicu. Sala Orchestrei Naţionale Radio, unde Tomescu este solist-concertist, a fost aproape plină sâmbătă seara, când violonistul a inaugurat Stradivariusul vechi de 305 ani, câştigat prin concurs pe o perioadă de cinci ani.
Programul a durat aproximativ o oră şi jumătate, iar Alexandru Tomescu a cântat alături de pianistul Horia Mihail sonate de Mozart şi Beethoven, dar şi piese de Kreisler, Massenet şi Sarasate. Mulţumesc Răzvan, de la Radio Romnia, pentru invitaţie. Plecăciuni. Şi mai vreau să mulţumesc cuiva pentru seara minunată pe care am avut-o. Mulţumesc, Silvia!
Din păcate, publicul de la asemenea manifestări este format din persoane care nu mai sunt de mult targetul societăţilor care încheie pensii private. Nu am fost mai mult de 10% persoane sub 40 de primăveri. Păcat. Mare păcat. Asta în condiţiile în care, potrivit unui studiu al Metro Media Transilvania comandat de Consiliul Naţional al Audiovizualului, 25% dintre copii cu vârste între 6 şi 15 ani preferă manelele şi nici măcar un procent dintre ei nu ascultă clasică. Este adevărat că, la vârsta aia, nici eu nu ascultam, dar aveam, totuşi, nişte standarde mult mai înalte. Alte comentarii nu sunt de făcut.

0 comentarii: