joi, 7 februarie 2008

Cum 30 de lei pot valora 34,5

Afirmaţia din titlu este cât se poate de valabilă şi demonstrabilă. Nu, nu este vorba despre niciun trucaj, nicio afacere de tipul Caritas sau alte piramide financiare miraculoase. Să trecem la explicaţii. Mi-am făcut, în 4 februarie, abonament RATB pe linia 41. Cel puţin aşa am crezut, că e pe lina 41. Azi dimineaţă eram în tramvaiul 41 şi veneam spre job. Vine contolul, îi dau liniştit cartela, o verifică şi îmi spune că nu e în regulă. Nu îmi venea să cred. Cum adică nu este în regulă, din moment ce mi-am făcut tabonament pe linia 41, pe o lună, în urmă cu numai câteva zile? Tipul a apropiat încă o dată cardul de aparat şi mi-a arătat. Avea dreptate. Vaca aia cu cabină de la chioşcul RATB îmi făcuse abonament pe linia 335, deşi eu cerusem pe linia 41! Discuţii, încercări de a-i convinge pe controlori, explicaţii, jena faţă de ceilalţi călători etc. Tot tacâmul. În fine. Am ajuns la capătul liniei, în Piaţa Presei, am coborât şi le-am mai explicat de cîteva ori că eu am nevoie de abonament pe linia 41, nu pe 335 şi că e o greşeală a unei angajate RATB. Pe de altă parte, controlorii aveau dreptate. M-au găsit pe linia 41 cu abonament pe altă linie, ceea ce constituie fraudă. Norocul meu că m-au crezut pe cuvânt, că m-au văzut om serios:) Si tot controlorii au avut o idee bună. Deh, li se mai întâmplă şi lor. Mi-au recomandat să merg la chioşcurile RATB din Piaţa Presei şi să încerc să schimb abonamentul. Am mers şi, spre surprinderea mea, chiar s-a putut. A trebuit să plătesc o diferenţă de 4,5 lei, deşi nu mi-a fost prelungită perioada de valabilitate a abonamentului, dar s-a rezolvat. Astfel, 30 de lei egal 34,5 lei. Aţi văzut că nu e niciun trucaj?

0 comentarii: